Šių metų balandžio 11 dieną Klaipėdos Liudviko Stulpino progimnazijoje vyko tarptautinė konferencija ,,Inovatyvus ir atviras mokymas“. Ši konferencija – viena iš apibendrinamųjų Erasmus+ projekto „Inovatyvus ir atviras mokymas – sparnai mokinio sėkmei“ veiklų, kurioje dalintasi dalyvavimo tarptautiniuose projektuose, informacinių technologijų panaudojimo galimybių inovatyviam mokymui patirtimi, CLIL ir kitų aktyviųjų ugdymo metodų taikymo sėkmės istorijomis.
Konferencija prasidėjo Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Ugdymo ir kultūros departamento Švietimo skyriaus vyr. specialistė Aušra Dragašienė ir mokyklos direktorės Dianos Čedavičienės pasveikinimais, po kurių buvo skaitomi plenariniai pranešimai.
Pirmuoju pranešimu ,,Kodėl be atvirumo nėra mokymosi“ visų dėmesį prikaustė konsultantas švietimo klausimais, dr. Aurimas M. Juozaitis. Lektorius kalbėjo apie atvirą mokymąsi, akcentuodamas atsakingą atvirumą, pasakodamas apie atvirumo ir uždarumo skirtumus, daug dėmesio skyrė žodžių reikšmėms, pagrindiniams gyvenimo ir mokymosi klausimams: kas, kaip, kodėl.
Kristine Bardule, Liepojos Liepaja Centre pradinės mokyklos direktorė, vaizdžiai pristatė ,,Atvirkšinės klasės“ metodą. Šio meto taikymo esmė – klasės užduotys pagal mokytojo parengtas užduotis atliekamos namuose, o namų darbų užduotys analizuojamos klasėje. Žinoma, kad šį metodą galėtume taikyti, būtina naudotis šiuolaikinėmis informacinėmis technologijomis.
Metodais, kuriuos taiko anglų kalbos pamokose, entuziastingai pasidalino anglų kalbos mokytoja ekspertė, ,,Oxford University Press“ leidyklos atstovė Baltijos šalims Miglė Ogorodnikovienė.
Švietimo mainų paramos fondo Bendrojo ugdymo programų skyriaus vadovas Vytautas Pačiauskas kalbėjo apie ,,Erasmus+“ pliusus ir kvietė aktyviai dalyvauti projektuose.
Po pietų pertraukos, kurios metu taip pat vyko ir leidyklų ,,Oxford University Press“ bei ,,Šviesa“ knygų mugė, darbas buvo organizuojamas trijose grupėse.
Į pirmą grupę rinkosi besidomintys informacinių technologijų panaudojimo galimybėmis inovatyviam mokymui. Čia buvo kalbama apie informacinių technologijų projektus, inovatyvų mokymąsi pradinėse klasėse, interaktyvių užduočių kūrimą, naudojant žiniatinklio Web 2.0 įrankį LearningApss.org, inovatyvų mokymąsi su Mozabook, Smart Notebook 11 panaudojimo galimybes ir kt.
Antroje grupėje buvo dalijamasi gerąja patirtimi apie mokyklų bendruomenių dalyvavimą tarptautiniuose projektuose: atvirumą ir ugdymosi kokybę. Šioje grupėje pranešimu ,,Klaipėdos Liudviko Stulpino progimnazija išskleidė sparnus mokyklos sėkmei“ pristatytas ir mūsų mokyklos ,,Erasmus+“ projektas.
Trečia darbo grupė buvo skirta CLIL (mokomojo dalyko turinio ir užsienio kalbos integruoto mokymo) ir kitų aktyviųjų ugdymo metodų taikymo sėkmės istorijoms. Pristatyti žaidybiniai, Reggio emilia metodai, kalbėta apie pamokas kitaip, motyvacijos skatinimą naudojant inovatyvius ir atvirus metodus, ,,Aktyvią klasę“ – sprendimą geresniam mokymuisi, praktinę tiriamąja veiklą anglų kalbos pamokose.
Konferencijai baigiantis visi dalyviai buvo sukviesti į salę, kur vyko apibendrinimas, norintys pasidalijo savo gerąja patirtimi. Mokyklos mokiniai svečius fotografavo, filmavo ir ėmė interviu.
Dr. Aurimas M. Juozaitis ne veltui savo pranešime akcentavo žodį ,,mokymasis“. Tai daugiau nei mokymas, tai kartu ir dalinimasis, plėtojimas, pritaikymas. Ši konferencija – vienas iš atviro ir inovatyvaus mokymosi pavyzdžių. Joje atvirai dalintasi. Tikimės, kad tuo, kas pasidalinta, bus ir pritaikyta.
Refleksija „Inovatyvus ir atviras mokymas“
Tarptautinė konferencija
„INOVATYVUS IR ATVIRAS MOKYMAS“
2017 m. balandžio 11 d.
Klaipėdos Liudviko Stulpino progimnazija
Bandužių g. 4, Klaipėda
PROGRAMA
9.00 – 10.00 Dalyvių registracija, sutikimo kava
Leidyklų „Oxford University Press“ ir „Šviesa“ knygų mugė
10.00 – 10.15 Sveikinimo žodis, konferencijos atidarymas
Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas
Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Ugdymo ir kultūros departamento Švietimo skyriaus vedėjo pavaduotoja Virginija Kazakauskienė
Klaipėdos Liudviko Stulpino progimnazijos direktorė Diana Čedavičienė
10.15 – 12.30Plenariniai pranešimai. Aktų salė, moderuoja Auksė Naujokienė
10.15 – 11.15 Kodėl be atvirumo nėra mokymosi? Kas jis yra ir kaip jis kuriamas?
Dr. Aurimas M. Juozaitis, konsultantas švietimo klausimais
11.15 – 11.35 Students engagement by using Flipped classroom model („Atvirkštinės klasės“ metodo taikymas ugdymo procese).Kristine Bardule, Liepojos Liepaja Centre pradinės mokyklos direktorė
11.35 – 11.50 „Erasmus+“ pliusai.
Vytautas Pačiauskas, Švietimo mainų paramos fondo Bendrojo ugdymo programų skyriaus vadovas
11.50 – 12.30 Aktyviųjų metodų taikymas anglų kalbos pamokose. Miglė Ogorodnikovienė, anglų kalbos mokytoja ekspertė, „Oxford University Press“ leidyklos atstovė Baltijos šalims
12.30 – 13.15 Pietų pertrauka, kava
Leidyklų „Oxford University Press“ ir „Šviesa“ knygų mugė
13.15 – 14.45Darbas grupėse
I darbo grupė: Informacinių technologijų panaudojimo galimybės inovatyviam mokymui
204 kabinetas, moderuoja Edita Gužauskienė
Informacinių technologijų projektai – mokymasis, kūryba, pritaikomumas.
Tatjana Balvočienė, Šilutės Vydūno gimnazijos informacinių technologijų mokytoja ekspertė
Inovatyvus mokymas(is) pradinėse klasėse taikant IKT.
Renata Bučmienė, Klaipėdos „Smeltės“ progimnazijos pradinių klasių mokytoja metodininkė
IKT Tauragės „Šaltinyje“.
Ingrida Lukošienė, Tauragės „Šaltinio“ progimnazijos mokytoja metodininkė, direktoriaus pavaduotoja pradiniam ugdymui
Interaktyvių užduočių kūrimas, naudojant žiniatinklio Web 2.0 įrankį LearningApps.org.
Ilona Černiavskaja, Klaipėdos „Versmės“ progimnazijos informacinių technologijų vyresnioji mokytoja,
Svetlana Mitkuvienė, Lietuvos jūreivystės aukštosios mokyklos lektorė
Inovatyvus mokymas su Mozabook.
Indra Sudeikienė, Klaipėdos „Gedminų“ progimnazijos pradinių klasių mokytoja ekspertė
Informacinių ir komunikacinių technologijų panaudojimas, rengiant viktoriną „Žinių pasaulyje“ (4 kl. mokiniams).
Rima Radauskienė, Klaipėdos „Vyturio“ pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja metodininkė
Smart Notebook 11 panaudojimo galimybės.
Vilma Jurgutienė, Kretingos r. Vydmantų gimnazijos pradinių klasių vyresnioji mokytoja
Informacinis raštingumas – mokslinės kūrybinės veiklos sėkmė.
Ona Jurjonienė, Šilutės r. Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos pradinių klasių mokytoja metodininkė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui
II darbo grupė: Mokyklų bendruomenių dalyvavimas tarptautiniuose projektuose: atvirumas ir ugdymosi kokybė
203 kabinetas, moderuoja Rasa Krutinienė
Erasmus+ link asmenybės.
Vaida Sabaliauskienė, Klaipėdos „Santarvės“ pagrindinės mokyklos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė
Darbas e-Twinning portale – galimybės ir sklaida ankstyvajame anglų kalbos ugdyme.
Ilona Piekienė, Klaipėdos „Smeltės“ progimnazijos vyresnioji anglų kalbos mokytoja
Emocinių įgūdžių svarba mokytojų ir mokinių santykiuose.
Ginta Jakiūnienė, Klaipėdos Liudviko Stulpino progimnazijos vyresnioji socialinė pedagogė
Tarptautinio projekto „Math Is Life“ įgyvendinimas KITAIP.
Asta Biknerienė, Tauragės „Šaltinio“ progimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Jaunasis sinoptikas.
Lina Butkutė, Klaipėdos Martyno Mažvydo progimnazijos matematikos ir informacinių technologijų vyresnioji mokytoja,
Vida Černiauskienė, Klaipėdos Martyno Mažvydo progimnazijos fizikos mokytoja metodininkė
Klaipėdos Liudviko Stulpino progimnazija išskleidė sparnus mokyklos sėkmei.
Inga Šimonytė, Klaipėdos Liudviko Stulpino progimnazijos anglų kalbos vyresnioji mokytoja,
Kristina Rasiukienė, Klaipėdos Liudviko Stulpino progimnazijos anglų kalbos vyresnioji mokytoja
III darbo grupė: CLIL (Mokomojo dalyko turinio ir užsienio kalbos integruotas mokymas) ir kitų aktyviųjų ugdymo metodų taikymo sėkmės istorijos
Aktų salė, moderuoja Aurelija Plesevičienė
Metodinių priemonių naudojimas taikant žaidybinį metodą pažintinėje, orientacinėje ir fizinėje veiklose. Stendinis pranešimas.
Tatjana Šapovalova, Klaipėdos „Medeinės“ mokyklos vyresnioji mokytoja
Reggio emilia metodo taikymas vaikų kūrybiškumui ugdyti. Stendinis pranešimas.
Rasa Žemgulienė, Klaipėdos lopšelio-darželio „Atžalynas“ direktorė,
Jūratė Apulskienė, Klaipėdos lopšelio-darželio „Atžalynas“ vyresnioji auklėtoja,
Erika Štabokė, Klaipėdos lopšelio-darželio „Atžalynas“ vyresnioji auklėtoja
Gimtadienio dovana mokiniui – pamoka kitaip.
Virginija Dambrauskienė, Klaipėdos Martyno Mažvydo progimnazijos pradinių klasių mokytoja metodininkė
Motyvacijos skatinimas taikant inovatyvaus ir atviro mokymo metodus.
Regina Kairienė, Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos pradinių klasių mokytoja ekspertė
„Aktyvi klasė“ – sprendimas geresniam mokymuisi.
Jolanta Salienė, Kretingos r. Vydmantų gimnazijos pradinių klasių mokytoja metodininkė
Praktinė tiriamoji veikla anglų kalbos pamokose.
Kristina Mikutienė, Klaipėdos Martyno Mažvydo progimnazijos anglų kalbos vyresnioji mokytoja
14.45 – 15.15 Konferencijos apibendrinimas ir uždarymas