Nuo šalčio man lūpos pabalo.
Kartojau, ar grįšiu kada.
Prisimenu laisvę brangiausią,
Kai linko nunokę rugiai…“
Mama – Tėvynė – Ilgesys…
Iš tremtinio atsiminimų
Gegužės mėnesį progimnazijos 8 klasės mokiniams vyko integruotos literatūros, dailės ir istorijos pamokos, kurių metu sužinota apie lietuvių tautą ištikusią nelaimę – tremtį, kuri ne tik išskyrė šeimas, tačiau nusinešė daugybę lietuvių gyvybių.
Pamokų metu mokiniai atvėrė langą į vieną skaudžiausių Lietuvos XX a. istorijos etapų – masines tremtis į Sibirą, prasidėjusias 1941 m. birželio 14-ąją. Tai data, žyminti pirmąją ir vieną iš žiauriausių trėmimų bangų, kai per kelias dienas iš savo namų buvo išplėšta daugiau nei 17 tūkstančių Lietuvos gyventojų. Tarp jų – moterys, vaikai, seneliai, mokytojai, ūkininkai ir kiti, kurie buvo laikomi „pavojingais“ okupacinei sovietų valdžiai.
Literatūros pamokos metu mokiniai į XX a. nusikaltimus pažvelgė per literatūrą. Literatūra mokiniams atskleidė skaudžius istorijos puslapius ir padėjo geriau suprasti tautos patirtį bei žmogaus dvasios stiprybę.
Per istorijos pamokas susipažinta su tremtinių atsiminimais, dokumentine medžiaga, žiūrėjo autentiškus liudijimus, kurie padėjo giliau suprasti, kaip neteisybė, baimė ir nežinomybė tapo daugelio žmonių kasdienybe. Tai buvo ne tik fizinis, bet ir dvasinis išbandymas tautai, kuri net ir atsidūrusi toli nuo tėvynės, išlaikė kalbą, papročius, vienybės jausmą.
Per dailės pamokas mokiniai piešė vagonus – pagrindinį tremties simbolį, vaizduojantį sunkią, nežinomybės kupiną kelionę į nepažįstamus kraštus.
Šios integruotos pamokos mokiniams tapo ne tik pažinimo, bet ir empatijos, atjautos, istorinio teisingumo pamoka. Per kūrybą, diskusijas ir analizę mokiniai prisilietė prie tautos praeities, suvokdama, kokia svarbi yra laisvė, atmintis ir pagarba tiems, kurie ją brangino net tremties sąlygomis ir kaip svarbu užtikrinti, jog kitų žmogaus teisės nebūtų pažeidžiamos.
Informaciją parengė mokytojos
Laura Rojutė – Maselskienė, Asta Grudzinskienė, Ina Loginova, Viktorija Presaitė