Erasmus + KA1 projektas „Kelias iki kiekvieno mokinio – įtraukiojo ugdymo personalizavimo tobulinimas“.

Įtraukusis ugdymas – šiomis dienomis itin aktuali tema kiekvienoje Lietuvos mokykloje. Būtent todėl 2023-2024 mokslo metais mūsų progimnazija pasirinko įgyvendinti Erasmus + KA1 projektą „Kelias iki kiekvieno mokinio – įtraukiojo ugdymo personalizavimo tobulinimas“. Net 20 mokyklos darbuotojų turėjo galimybę dalyvauti kvalifikacijos kėlimo kursuose bei darbo stebėjimo vizituose ir taip tobulinti darbo su specialiųjų poreikių mokiniais įgūdžius. Įvykus visiems vizitams projekto dalyviai džiaugiasi įgytomis žiniomis, pasisemtomis idėjomis ir nauju įkvėpimu, bei dalinasi savo patirtimi.

Pirmosios į kvalifikacijos kėlimo kursus „Art, music and dance therapy for an inclusive classroom“ Ispanijoje, Barselonoje balandžio mėnesį išvyko anglų kalbos mokytoja Lina, šokių mokytoja Nijolė, technologijų mokytoja Jolanta bei dailės mokytoja Asta. Mokytojos gilino žinias apie įtraukiojo mokymo metodus, jų taikymą ir domėjosi, kaip išnaudoti muziejus ir kitas miesto kultūrines erdves  įtraukiajam ugdymui. Dalyvės bendravo su užsienio kolegomis iš Italijos, Vokietijos, Graikijos, Kipro, Slovėnijos, tyrinėjo Barselonos miestą, lankėsi muziejuose, stebėjo Flamenko pasirodymą. Mokytojos džiaugiasi, jog pasisėmė geros patirties ir idėjų.

Gegužės mėnesį anglų kalbos mokytoja Martyna, pradinio ugdymo mokytojos Audronė, Jolanta ir Dalė bei priešmokyklinio ugdymo mokytoja Juneta lankėsi Sicilijoje, Italijoje. Mokytojos aplankė Instituto Comprensivo Cannizzaro Galatti bei Giacobbe mokyklose, kuriose vykdė darbo stebėjimo veiklas. Italija išties labai pažangi įtraukties srityje, todėl mokytojos galėjo stebėti, kaip sklandžiai šis procesas vyksta tiek mokykloje, tiek už jos ribų. Darbo stebėjimo organizatorė, Dr. Simona Crisafulli mokytojas supažindino su Italijos švietimo sistema bei kultūriniu Sicilijos gyvenimu. Projekto dalyvės 5 dienas intensyviai dalyvavo darbo stebėjimo veiklose bei Simonos lydimos lankėsi žymiausiose Sicilijos vietovėse, todėl namo grįžo kupinos įkvėpimo ir motyvacijos darbams.

Liepos mėnesį lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Laura dalyvavo kvalifikacijos kėlimo kursuose „Project-Based Learning (PBL) in Museums and Cultural Heritage Sites“ Florencijoje, Italijoje. Mokytoja gilino žinias apie projektinio mokymo metodo taikymą ir domėjosi, kaip išnaudoti muziejus ir kitas miesto kultūrines erdves vykdant projektus. Mokymai apėmė diskusijas apie inovacijas, įtrauktį ir muziejų prieinamumą įvairiose ugdymo veiklose, taip pat apie skaitmeninių įrankių naudojimą, siekiant sudaryti galimybes visiems mokiniams dalyvauti projektiniame mokyme, įskaitant ir mokinius su specialiaisiais poreikiais. Mokymų programa apėmė ne tik teorinius užsiėmimus, bet ir praktines veiklas mieste, todėl kursų dalyviai galėjo gyvai pamatyti ir pažinti įvairias kultūrines Florencijos vietas. Mokytoja į Lietuvą parsivežė ne tik naujų žinių bei idėjų, bet ir užmezgė tarptautinius ryšius su kitais pedagogais iš Lenkijos, Vokietijos, Prancūzijos, Graikijos, Ispanijos, Vengrijos, Italijos.

Rugsėjį į darbo stebėjimo vizitą Suomijoje, Helsinkyje išvyko anglų kalbos mokytoja Martyna, pradinio ugdymo mokytojos Rita ir Eglė bei mokinio padėjėja Inga. Mokytojos lankėsi Katajanokka pradinėje mokykloje, kur 5 dienas stebėjo, kaip vykdomas specialiųjų poreikių turinčių mokinių integravimas. Projekto dalyvės džiaugėsi itin šiltu kolegų iš Suomijos priėmimu bei bendravimu. Mokytojai bei mokyklos direktorius dalinosi gerąja patirtimi, supažindino mokytojas su Suomijos švietimo sistema ir atskleidė lyderiavimo „paslaptis“. Pasibaigus pamokoms, nepabūgusios atšiauraus ir mums gana neįprasto klimato, mokytojos pasistengė aplankyti pagrindines lankytinas Helsinkio vietas, domėjosi šalies kultūra bei istorija.

Rugsėjo – spalio mėnesiais direktorė Diana ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rasa Atėnuose dalyvavo kursuose „Įtraukusis ugdymas mokyklų vadovams“. Mokymuose susipažinta su Graikijos įtraukiojo ugdymo patirtimi. Aptartos įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo sąlygos ir galimybės. Mokymuose pristatytas ir nagrinėtas įrankis, kuris padeda įsivertinti mokyklos įtraukties situaciją ir ją tobulinti „The Index for Inclusion: a guide to school development led by inclusive values“ („Įtraukties indeksas: mokyklos, kuri vadovaujasi įtraukties vertybėmis, raidos vadovas“). Šio įrankio tikslas formuoti įtraukiąją mokyklos lyderystę kaip politikos ir praktikos savirefleksijos priemonę šiose srityse: įtraukties kultūros kūrimas, įtraukties strategijų/ gairių kūrimas, įtraukties praktikos (įtraukiojo ugdymo) plėtojimas. 

Spalio mėnesį į paskutiniąją projekto veiklą, darbo stebėjimo vizitą Istituto Comprensivo Cannizzaro Galatti mokykloje, Italijoje, Sicilijoje, vyko anglų kalbos mokytoja Kristina, matematikos mokytoja Jolanta, tikybos ir gyvenimo įgūdžių mokytoja Kristina, bei pradinio ugdymo mokytoja Giedrė. Per 5 vizito dienas mokytojos patobulino asmenines ir dalykines kompetencijas, susipažino su švietimo sistema Italijoje, stebėjo ugdymo procesą mokykloje ir už jos ribų ir sėmėsi idėjų savo pamokoms. Mokytojos stebėjo kolegų darbą Istituto Comprensivo Cannizzaro Galatti darželyje ir mokykloje Mesinoje. Jos turėjo progą pamatyti, kokie skirtingi ugdymo metodai taikomi įgyvendinant “Klasės be sienų” koncepciją bei dirbant su SUP mokiniais. Įkvėpimo ir naujų idėjų pamokoms „be sienų“ mokytojos sėmėsi ir lankydamos gražiausias Sicilijos vietas – Savoca, Forza d’Agro, Siracusa Ortigia, Noto, Itala miestus, Mesiną ir Milazzo, Etnos ugnikalnį. Visur vyko dalijimasis gerąja patirtimi, netikėtai kildavo puikių minčių ir idėjų, kurias pritaikius darbe pamokos būtų dar įdomesnės. Visur eidamos mokytojos galvodavo ir svarstydavo, ką ir kaip galėtų panaudoti savo darbe paįvairinant ugdymo procesą.

Tikime, jog ši Erasmus + KA1 projekto suteikta patirtis padėjo dalyviams tobulėti ir sklandžiau vykdyti įtraukiojo ugdymo procesą mūsų progimnazijoje. Projekto dėka dalyviai įgavo daugiau pasitikėjimo savimi darbe su specialiųjų poreikių mokiniais, ugdė profesines kompetencijas, gerino savo kultūrinį, kalbinį bei pedagoginį pasirengimą.

Direktorės pavaduotoja ugdymui Rasa samprotauja, kad pagrindinis dėmesys mokykloje turi būti skiriamas įtraukties kultūros kūrimui, kai visos suinteresuotosios šalys gali dirbti kartu, vertinti įvairovę ir užtikrinti, kad visi besimokantieji, įskaitant tuos, kurie labiausiai pažeidžiami atskirties, gautų aukštos kokybės išsilavinimą. Mes turime suvokti įtraukujį ugdymą kaip nesibaigiantį procesą, susijusį su asmenų, dalyvaujančių ugdymo ir aplinkos kūrime, įtraukimu bei įtraukties vertybių propagavimu.                

Įtraukios mokyklos lyderystės tikslas – spręsti nelygybės problemą, kad būtų suburta bendruomenė ir visapusis visų bendruomenės narių dalyvavimas.

SOCIALINIAI TINKLAI

PROJEKTAI

DRAUGAI

NAUJIENŲ ARCHYVAS

EnglishLithuanianRussian
Skip to content