Klaipėdos Liudviko Stulpino progimnazijos mokytojų tarptautinė stažuotė Italijoje ,,Ugdykime asmeninę lyderystę mokyklose. Italijos švietimo sistemos“

Balandžio 20 dieną Klaipėdos Liudviko Stulpino progimnazijos mokytojų komanda, nuoširdžiai ir atvirai sutikta Katanijos oro uoste, akimirksniu buvo įtraukta į pažinimo ir naujų patyrimų procesą Italijoje. Profesionali tarpkultūrinė komunikacija ir aiški programa nuteikė rimtam darbui ir asmeniniam tobulėjimui.

Jau pirmąją stažuotės dieną susipažinome su Italijos švietimo sistema, kurią išsamiai ir patraukliai pristatė dr. Simona Crisafulli. Vyko diskusijos ir savaiminis lyginimas su Lietuvos švietimo sistema. Turėdamos supratimą, kaip organizuojamas ugdymas Italijoje, stebėjome Messinos miesto mokymo įstaigose organizuojamas veiklas. Čia pristatėme Lietuvą, Klaipėdą ir, be abejonės, Klaipėdos Liudviko Stulpino progimnaziją, vedėme pamokas. Dirbome aktyviai, kartu įveikdamos kalbos barjerą, ieškodamos atsakymų į mokinių pateiktus klausimus bei priemonių atsakymams iliustruoti: gintariniai papuošalai, asmeninio archyvo nuotraukos ir t.t. Italijos mokiniai – smalsūs, iškalbūs, komunikuojantys, gebantys paaiškinti ir perduoti patirtį kitam, sėkmingai tobulinantys pažinimo kompetenciją. Kiekvienas mokinys nuo pat pirmųjų ugdymo(si) dienų yra atsakingas už savo mokymąsi.

Ypatingas dėmesys Italijoje yra skiriamas SUP mokiniams. Pedagogai koncentruojasi į individualius vaiko poreikius: šiltai ir dėmesingai bendrauja, geba pastebėti vaiko nesėkmes ir nukreipti jį tinkama linkme. Susidomėjimas kruopščiai ir išmintingai organizuotu SUP vaiko ugdymu kėlė minčių sumaištį stažuotės dalyvių galvose ir daugybę klausimų bendrose diskusijose. SUP vaikų ugdymo praktika Italijoje pradėta įgyvendinti nuo 1971 m. Ilgametė italų pedagogų patirtis įkvėpė mus naujam, progresyviam požiūriui į SUP mokinių ugdymą.

Pastebėjome labai stiprų italų mokytojų kolegišką bendradarbiavimą ir sklandžią komunikaciją, profesionalią tarpdalykinę integraciją ugdyme. Kolegos italai mokymo(si) aspektus aptaria iš įvairių pozicijų. Siekdami ugdymo kokybės, glaudžiai bendradarbiauja su ugdytinių tėvais. Italijos mokinys atsakingas už savo mokymąsi, tėvai – už savo vaiko ateitį, mokytojas – vedlys, padedantis mokiniui siekti savo tikslų. Stereotipinis požiūris į Italiją sudužo į šipulius, susipažinus su darniai sustyguotu, gyvenimiškos upės vaga tekančiu ugdymo procesu.

Pokalbių metu įstrigo vienas sakinys ,,Tu niekada nesi vienas Sicilijoje”. Kai pagalvoji, tai ar tikrai tik Sicilijoje? Mes ir Lietuvoje, savo mokykloje, nesame vieni, tik reikia stabtelėti, nurimti, nutilti 5 minutėms ir, žiūrėk, atplauks žuvys…, kurios vienaip ar kitaip darys mums įtaką. Įtakos darymas kolegoms ir mokiniams – dažniausiai išskiriamas mokytojų lyderystės požymis. Stipri komanda, gebanti veiksmingai dirbti drauge bei suprasti asmeninę ir bendrą komandos atsakomybę – didelė vertybė. Italijos ugdyme akcentuojamas bendradarbiaujančios lyderystės ir verslumo gebėjimų ugdymas.

Mokytojas – lyderis, mokytojas – vedlys. Jeigu žinai, kur eini, gebėsi ir kitą nuvesti. Tam būtinas savęs pažinimas, savo galimybių ir ribų nustatymas, atkaklumas ir ryžtas, savirefleksija ir savipažinimas. Taigi lyderystė yra kelionė, o ne kelionės tikslas.    Asmenines, dalykines kompetencijas ir lyderystę ugdėme ne tik lankydamos ugdymo įstaigas, bet ir keliaudamos po Siciliją. Pirmąją stažuotės dieną, kopdamos į Etną ir įveikusios vidinį nerimą dėl savo  galimybių, supratome, kad lyderio pozicijoje svarbus vaidmuo tenka delegavimui. Tinkamas delegavimas padeda ugdyti kompetencijas, savarankiškumą, pasitikėjimą savo jėgomis ir asmeninę atsakomybę. Laikas pajūryje, Torre Faro iškyšulyje, Milazzo mieste, Taorminoje, Sirakūzuose – tai nepertraukiamas bendrystės, savęs ir kito pažinimo procesas, mokymasis, refleksija ir naujų idėjų generavimas. Lyderystės per bendrystę ir įtrauktį ugdymas bei patyrimas – bagažas, kurį susikrovėme Sicilijoje.
Atsigręžusios į  asmeninį autentiškumą, grįžome į Lietuvą pasirinkusios sėkmę. Sėkmingas MOKYTOJAS – sėkmingas MOKINYS.

Už naudingos, prasmingos, aiškios ir perspektyvios stažuotės Sicilijoje organizavimą dėkojame Klaipėdos Liudviko Stulpino progimnazijos direktorei Dianai Čedavičienei, Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centro direktorei Raimondai Stirbienei, socialinių mokslų daktarei, ugdytojai, visuomenės veikėjai, socialinei tyrinėtojai, aktyvistei, komunikatorei, tinklaraštininkei Simonai Crisafulli bei antropologijos mokslų daktarui Domenico Crisafulli. Už galimybę pažinti kasdienį Italijos mokyklos gyvenimą, pasisemti patirties ir pasidalinti savąja bei praktiškai pritaikyti ugdymo metodus daugiakultūrinėje, skirtingų poreikių mokinių klasėje dėkojame 19 IC Evemero de Messina direktorei Angela Mancuzo.  Už rūpestį patogiu ir maloniu mūsų komandos viešėjimu Sicilijoje dėkojame maloniesiems Mariapia, Sergio, Maria, Tindara, Catena ir Francesco.

Tarptautinė stažuotė Italijoje ,,Ugdykime asmeninę lyderystę mokyklose. Italijos švietimo sistemos“ yra švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ projekto kvalifikacijos tobulinimo programos dalis.

Informaciją parengė stažuotės mokytojų komanda

SOCIALINIAI TINKLAI

PROJEKTAI

DRAUGAI

NAUJIENŲ ARCHYVAS

EnglishLithuanianRussian